Merchandising

Merchandising



Satış süreci genellikle gözlerle başlar. Mağazanıza gelen potansiyel bir müşteri, ilk olarak gözleriyle algılar ve o alana karşı belli bir tutum geliştirir. Bu tutumun olumlu yönde olması için ise “Merchandising” vardır. Merchandising, potansiyel bir müşteri mağazanıza geldiği zaman ona ürünlerinizi satabilmek için yaptığınız tüm uygulamalardır. Müşteriyi satın almaya teşvik etmek için de mağazanız görsel açıdan daha iyi hale getirilir ve ürünleriniz de daha iyi bir ışık altında sunulur. Merchandising için genel olarak ürünlerin raf düzenlemesi ile ilgili olduğu düşünülse de bu aslında çok daha farklı ve geniş bir konuyu kaplayan bir süreçtir. Merchandising yalnızca bir raf düzenleme değil; tüketicileri satın almaya yönlendiren her türlü eylemdir.



Merchandising Nedir?

Merchandising, potansiyel müşterileri satın almaya yönlendiren her türlü ticari faaliyet olarak tanımlanır. Bu süreç, ürünleri tanıtmayı, vitrinde ve mağaza içerisinde teşhirler sunmayı, promosyon ürünlerini öne çıkarmayı içerebilir. Diğer bir ifadeyle, yalnızca rafları düzgün dizme işi değildir ve çok daha büyük strateji ve yöntemler gerektirir. Ürünlerinizin çekici görünmesini, onları daha satın alınabilir kılmayı hedefleyen merchandising, bugünün dünyasında bir mağaza için olmazsa olmazlardan biridir.


Merchandising için ürünlerin tasarımları, görsel açıdan uygun sergilenmeleri, seçimleri, paketlenmeleri, fiyatlandırmaları çok önemlidir. Tüm bu süreçler, tüketicinin daha fazla harcama yapmasına, mağazanızdan daha fazla alışveriş yapmasına ve ilerleyen süreçlerde sizi tercih etmesine yardımcı olur. Mağaza içerisinde gondol, gondolbaşı ve sunum stantları ile müşterilere ürün tanıtımları yapılabilir ve bazı ürünler öne çıkarılabilir. Süreç boyunca kullanılan tüm stratejiler, amaca hizmet etme yolunda önemlidir.




Merchandising Stratejileri

Merchandisingi birçok kişi rafları daha düzgün ve görsel açıdan daha iyi dizme süreci olarak bilse de bu aslında böyle değildir ve birçok stratejinin kullanılmasını içerir. Merchandising stratejileri arasında yer alanlardan bazıları şunlardır:

  • Vitrine ve mağazanın belli noktalarına yerleştirilen teşhir ürünleri
  • Birbiriyle ilgisi olan ve birini satın aldıktan sonra diğeri için de satın alma isteği uyandıracak ürünleri gruplandırarak dizme
  • Raflara tabelalar koyarak mağaza içerisinde gezinmeyi kolaylaştırma
  • Mağaza içi reklamlarla bazı ürünleri öne çıkarma
  • Müşteriler için örnekler sunma ve onlara eşantiyonlar dağıtma
  • Mağaza içerisinde gösteriler düzenleme
  • Rafları dolu dolu hale getirme ve ürünleri iyi stoklama
  • Promosyon ürünlerini öne çıkararak satışlarını hızlandırma

Tüm bunlar ve benzeri süreçler, merchandisingin ayrılmaz birer parçasıdır. Bunlara ek olarak mağaza içindeki temizliğe de dikkat etmek gerekir. Bunun için merchandising boyunca şunlar da önemlidir:

  • Koridorları ve tüm zeminleri temiz hale getirme ve buraları sürekli temiz tutma
  • Ürünlerin ve rafların tozlarını alarak tertemiz görünmesini sağlama
  • Ürünleri düzgün bir şekilde dizme veya asma
  • Mağaza içerisini daha organize hale getirme ve kaos görünümünden uzaklaştırma
  • Müşterinin rahatça hareket etmesini sağlamak için raf aralarını geniş tutma

Bu tür temizlik ve hijyen önlemleri ile potansiyel müşterilerinizi satın almaya yönlendirmek mümkündür.


Merchandising’in Avantajları




Merchandising, mağazalar için birçok avantaj sağlar. Bu avantajlardan birkaçı şöyle sıralanabilir:

  • Satışların daha yüksek olması
  • Müşterilerin mağaza içerisinde daha fazla zaman geçirmesi
  • Müşteri memnuniyeti ve sadakatinin artması
  • Potansiyel müşterinin sürekli müşteri haline dönüşmesi

Mağazanızda müşterileriniz için yaptığınız tüm çalışmalar, müşterinizin bir sonraki ziyaretinin yine size doğru olmasını sağlar.

Günümüzde birçok sektörde kullanılan ve firmalara büyük katkısı bulunan merchandising hizmetine @WRK ile siz de ulaşabilir; potansiyel müşterilerinizi sürekli müşteriye dönüştürme noktasında bizden destek alarak klasik yöntemlerin dışında, yenilikçi bir merchandising hizmeti ile tanışabilirsiniz.

Benzer Haberler
Satış Destek Hizmetleri ve Teknoloji

Merchandising (mağazacılık) olarak da adlandırılan bu stratejiler ürünlerin mağazaya girişinden başlar ve satın alma işleminin tamamlanması ile son bulur.

Satış Destek

Satış destek, şirketlerin başarısına direkt etki eden en önemli hizmetlerden bir tanesi olarak bilinir.